O stronie...

OGraf - kilka słów wyjaśnienia

Nakładanie azymutów na zdjęcie - Ważna UWAGA:

W ułamkach dziesiętnych używam KROPEK ! (nie przecinków)

OGraf ostatecznie wygeneruje obrazek typu .png, który zapisuję na dysku klikając prawym klawiszem na obrazku, następnie w rozwijalnym menu klikam zapisz jako. Zapisany obrazek mogę użyć jako WARSTWĘ w Gimpie lub w PhotoShopie, gdzie ściągam tło w prosty sposób.

Przykładowy obrazek

Ściąganie warstwy tła:

Poniżej zamieściłem przykładowe zdjęcie pokazujące Bieszczady z Gębiczyny z naniesionym, wygenerowanym przez OGRAFA obrazkiem.

Przykładowy obrazek


Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości proces uda się bardziej zautomatyzować.


Na stronie skorzystałem z darmowych bibliotek oraz skryptów udostępnionych przez:

Wyżej wymienione biblioteki oraz skrypty nieco zmodyfikowałem oraz dostosowałem na potrzeby kalkulatora, wykorzystując min. zalety HTML oraz JavaScript.


Poniżej zamieszczam wzory na krórych bazowałem przy obliczeniach w kalkulatorze.

OGRAF korzysta ze skryptów udostępnionych przez Chrisa Venessa więc czuję się zobowiązany i podaję linka do strony autora. Obliczenia i skrypty Chrisa Venessa dają dużo więcej możliwości w OGRAFIE wykorzystałem jednak tylko niekróre z nich.

Wzór Haversine'a pozwala wyznaczyć odległość na sferze między dwoma punktami na podstawie ich długości i szerokości geograficznych.

a = sin²(Δφ/2) + cosφ1·cosφ2 · sin²(Δλ/2)

d = 2 · atan2(√a, √(a-1))

Azymut jest kątem mierzonym z równania:

θ = atan2( sin Δλ ⋅ cos φ2 , cos φ1 ⋅ sin φ2 − sin φ1 ⋅ cos φ2 ⋅ cos Δλ )

gdzie:

φ1,λ1 jest punktem startowym, φ2,λ2 jest punktem końcowym (Δλ jest różnicą długości geograficznej).